eCom Pro

Welk product moet ik kopen dat aan mijn wensen voldoet?

Een vraag die talloze consumenten zich afvragen voordat ze een product kopen. De huidige consument wil completere en uitgebreidere product informatie. Het goed voorlichten van deze consument is een belangrijke taak voor de online retail.

Het is niet langer voldoende om de consument al de product content te tonen. Het wordt belangrijk de consument daadwerkelijk online te helpen. Daarbij is goede product content essentieel!

Read More

Help de consument bij zijn vraag!

Om de consument daadwerkelijk te helpen zijn Keuzehulp, Virtueel koopadvies en Dynamische navigatie essentiële tools voor de webshop. Deze online tools zijn echter uitsluitend in te zetten met goede gestructureerde en genormaliseerde product content.

Ten minste wanneer de online retail de consument echt wil helpen. Een digitale verkoper helpt en adviseert. Want zeg nu eerlijk: denkt u dat een gemiddelde consument weet wat een optische drive doet? Wat de verschillen zijn tussen een Core i7 of een Core i5 ? Tussen 10 of 16 miljoen megapixels, aantal kilo-, mega- of terabytes, 1200 of 1600 toeren?
U heeft iemand nodig die de technische specificaties kan vertalen naar de gebruikerswensen van de consument. Iemand die een consument ook online kan helpen. U zult er voor moeten zorgen dat een consument zich via gebruikerswensen (softe criteria) kan oriënteren en tussen al uw aanbod het beste product kan vinden. Dit kan door het inzetten van geautomatiseerde virtuele verkoopadviseurs c.q. keuzehulpen en dynamische navigatie en zoekfuncties.

Read More

Gestructureerde en genormaliseerde content

Met de Product Data Manager van eCom Pro helpen wij bedrijven hun product content te verbeteren en te verrijken. Betere data draagt bij aan betere verkopen. Ook wordt het hiermee mogelijk om productvergelijkingen te maken, automatisch accessoires te koppelen en online verkoopadviseurs op te zetten.